Els cent metres llisos (Los cien metros lisos)

Nombre
No m’agrada la gent que surt corrent, no perquè em disgusti la gent covarda, entenc a la gent covarda i fins i tot la covardia és una virtut doncs et protegeix d’insensateses pròpies d’algú com jo. Allò que em molesta és la gent que surt corrent sense donar explicació, sense mes. També he escrit sobre això en el meu blog: la gent a qui dediques un temps i després es marxa sense dir ni adéu em semblen uns éssers repugnants. No fa falta que diguin “gràcies” només fa falta que diguin “adéu” i si ni tan sols són capaces de dir això, llavors el karma ja s’encarregarà de posar-los en el seu lloc (jo no, per descomptat). Sóc intransigent amb la mala educació? Aniré més enllà: sóc un talibà de les bones formes, en primer lloc perquè sóc català i ser educat és una cosa gratis. En segon lloc perquè crec que has de tractar als altres com vulguis que et tractin i, a vegades, marxar sense dir adéu, deixa a l’altra persona amb una innecessària sensació de culpa o frustració. Sóc conscient que visc en l’era de l’immediat, una era on l’hola és tan ràpid com l’adéu i, de vegades, ni existeixen. Potser m’estic fent gran, qui sap.


(Traducción al castellano) No me gusta la gente que sale corriendo, no porque me disguste la gente cobarde, entiendo a la gente cobarde e incluso la cobardía es una virtud pues te protege de insensateces propias de alguien como yo.. Lo que me molesta sobremanera es la gente que sale corriendo sin dar explicación, sin mas. También he escrito sobre eso en mi blog: la gente a quien dedicas un tiempo y después se marcha sin decir ni adiós me parecen unos seres repugnantes. No hace falta que digan “gracias” solo hace falta que digan “adiós” y si ni tan siquiera son capaces de decir eso, entonces el karma ya se encargará de ponerles en su lugar (yo no, desde luego). ¿Soy intransigente con la mala educación? Mucho, es mas, soy un talibán de las buenas formas, en primer lugar porque soy catalán y ser educado es algo gratis. En segundo lugar porque creo que has de tratar a los demás como quieras que te traten y, en ocasiones, irse sin decir adiós, deja a la otra persona con una innecesaria sensación de culpa o frustración. Soy consciente que vivo en la era de lo inmediato, una era donde el hola es tan rápido como el adiós y, a veces, ni existen. Quizás me esté haciendo mayor, quien sabe.

4 thoughts on “Els cent metres llisos (Los cien metros lisos)

  1. Silperand 21 Juliol 2016 / 1:31

    Que li hauràs dit pq surti correns així ? …

    M'agrada

    • amobarcelona2 21 Juliol 2016 / 8:13

      Quan una persona surt corrents no sempre és perquè has dit quelcom inconvenient sinó senzillament perquè la persona, de sobte, te por o es repensa la seva situació. De tota manera, sortir corrents sense donar explicacions, si és com a conseqüència d’un error meu, és quelcom que tampoc accepto perquè si no em diuen allò que faig malament, no podré aprendre dels meus errors ni comprendre millor les susceptibilitats alienes.

      M'agrada

  2. Silperand 23 Juliol 2016 / 23:01

    Considero que no es justificable. Ningú mereix una absència d’explicacions.

    No hi ha res pitjor que el No Saber
    Es de covards , es de gent poc elegant…. de fet com dius tu.
    Ser educat es gratis .

    M'agrada

    • amobarcelona2 24 Juliol 2016 / 12:09

      Tens raó, però també hem d’intentar comprendre si nosaltres ho hem fet alguna vegada. A mi em repugna la gent que fuig sense dir res, però potser jo també ho he fet alguna vegada. Crec que el fet important és comprendre els errors. El problema és que el silenci (propi o aliè) no ens dóna cap ajuda…

      M'agrada

Deixa un comentari

