La paraula de seguretat (La palabra de seguridad)

NombreQuina utilitat té la paraula de seguretat? Poques vegades he escoltat (per no dir cap) que ningú em digués la paraula de seguretat durant una sessió. Menys vegades la voldré escoltar. I això no significa que jo no m’equivoqui, tampoc significa que la paraula de seguretat sigui innecessària. La paraula de seguretat és una paraula fora del context del BDSM que indica que quelcom no està funcionant com hi hagués a la sessió i hem de detenir-nos. O per dir-ho de manera més senzilla: és una manera no feridora (per a l’amo) de dir “prou”. La paraula de seguretat (“safe word”) es pacta per endavant i és una paraula que gens té a veure amb el BDSM perquè no confondre. Jo he utilitzat les paraules “finestra”, “vermell” o “paranimf”. No em pregunteu el motiu. Ha de ser una paraula que no pugui confondre’s, fàcil de recordar i clara (“paranimf” no va ser una bona idea). Quan la persona dominada pronuncia la paraula, la sessió finalitza. Heu de tenir en compte si la submisa està emmordassada doncs no podrà pronunciar la paraula de seguretat, en aquest cas podeu pactar algun senyal. El millor en aquest moment és parar i parlar del succeït. S’ha excedit l’amo a la seva emoció? S’ha traspassat algun límit de manera inconscient? Ha entrat la submisa en una crisi emocional? Sigui com sigui, parar a una sessió no significa fracassar perquè els éssers humans som imperfectes.

Quan algú usa la paraula de seguretat cal parar immediatament, si continuem, seria un abús. Mai en la vida se us ocorri continuar ni un segon més quan una submisa usa la paraula de seguretat. Mai. Tot i que l’ hagi pronunciat per error. Paraula de seguretat i detenir-se són sinònims. El consens és el pilar d’una relació BDSM i continuar en contra de la voluntat d’algú, significa sortir de la confortabilitat dels pactes i entrar en la il•legalitat, immoralitat i impossibilitat del forçat.


(Traducción al castellano) ¿Para qué sirve la palabra de seguridad? Pocas veces la he escuchado (por no decir ninguna) que nadie me dijese la palabra de seguridad durante una sesión. Menos veces la querré escuchar. Y eso no significa que yo no me equivoque ni tampoco significa que la palabra de seguridad es innecesaria. La palabra de seguridad es una palabra fuera del contexto del BDSM que indica que algo no está funcionando como debiera en la sesión y debemos detenernos. O por decirlo de manera más simple: es una manera no hiriente (para el amo) de decir “basta”. La palabra de seguridad (“safe word”) se pacta de antemano y es una palabra que nada tiene que ver son el BDSM para que no se confunda. Yo he utilizado las palabras “ventana”, “rojo” o “paraninfo”. No me preguntéis el motivo. Ha de ser una palabra que no pueda confundirse, fácil de recordar y clara (“paraninfo” no fue una buena idea). Cuando la persona dominada pronuncia la palabra, la sesión finaliza. Tenéis que tener en cuenta si la sumisa está amordazada pues no podrá pronunciar la palabra de seguridad, podéis pactar alguna señal. Lo mejor en ese momento es parar y hablar de lo sucedido. ¿Se ha excedido el amo en su emoción? ¿Se ha traspasado algún límite de manera inconsciente? ¿Ha entrado la sumisa en una crisis emocional? Sea como sea, parar una sesión no significa fracasar por el simple motivo que los seres humanos somos imperfectos.

Cuando alguien usa la palabra de seguridad hay que parar de inmediato, si siguiésemos sería un abuso. Nunca en la vida se os ocurra continuar ni un segundo más cuando una sumisa usa la palabra de seguridad. Nunca. Aunque la haya pronunciado por error. Palabra de seguridad y detenerse son sinónimos. El consenso es el pilar de una relación BDSM y continuar en contra de la voluntad de alguien, significa salir de la confortabilidad de lo pactado y entrar en la ilegalidad, inmoralidad e imposibilidad de lo forzado.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s