Allò important és el “com”, no el “que” (Lo importante es el “como”, no el “que”)

CastigoHi ha gent que creu que aprendre consisteix a preguntar constantment però en realitat l’acte d’aprendre succeeix quan s’escolta. Acostuma a passar amb aquell tipus d’alumne que creu saber massa o que creu que el seu professor d’universitat és el seu col•lega de Facebook amb qui anirà de cerveses en acabar la classe. Hi ha gent que vol aprendre i creuen que estan en un debat televisiu sense adonar-se que per aprendre cal ser l’espectador assegut en el seu sofà a l’altre costat de la televisió, sense veu (encara que amb vot). Si a això li sumem la impaciència o la desconfiança llavors tenim als pitjors alumnes de tots. Aquells que et fan perdre la paciència en deu minuts.

Quan eduques a algú com a amo, ho eduques en la convicció de pensar-te que ets un mestre que tot ho sap. Jo no ho sé tot però sí que és com funcionen certs mecanismes per aconseguir l’èxit. Quan eduques a algú has de marcar clarament els límits del que ha de ser i no (sobretot al principi) per evitar debats que no porten a res i fer que la submisa es focalitzi només en aprendre.

Perquè el que no saben és que no és important el que aprenguin sinó que l’important és que aprenguin a escoltar i que aprenguin a mossegar-se la llengua encara que creguin tenir raó.


(Traducción al castellano) Hay gente que cree que aprender consiste en preguntar constantemente cuando en realidad el acto de aprender sucede cuando se escucha. Suele suceder con aquel tipo de alumno que cree saber demasiado o que cree que su profesor de universidad es su colega de Facebook con quien van a irse de cervezas al acabar la clase. Hay gente que quiere aprender y creen que están en un debate televisivo sin darse cuenta que para aprender hay que ser el espectador sentado en su sofá al otro lado de la televisión, sin voz (aunque con voto). Si a eso le sumamos la impaciencia o la desconfianza entonces tenemos a los peores alumnos de todos. Aquellos que te hacen perder la paciencia en diez minutos.

Cuando educas a alguien como amo, lo educas en la convicción de quien cree ser un maestro que todo lo sabe. Yo no lo sé todo pero sí que se cómo funcionan ciertos mecanismos para conseguir el éxito. Cuando educas a alguien tienes que marcar claramente los límites de lo que debe ser y no (sobre todo al principio) para evitar debates que no llevan a nada y hacer que la sumisa se focalice simplemente en aprender.

Porque lo que no saben es que no es importante lo que aprendan sino que lo importante es que aprendan a escuchar y que aprendan a morderse la lengua aunque crean tener razón.

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