BDSM en català

Captura

Quan vaig plantejar-me la idea de fer un blog en català sobre el BDSM, la primera cosa que em va venir al cap va ser… “és realment necessari?”. No penso que el BDSM (o la D/s) es visqui de manera diferent si parles català enfront del castellà o l’anglès (o qualsevol altre llengua). És mes, escriure en català, personalment, ho veig més com un repte que com una necessitat creada. No crec que la cultura catalana necessiti un blog de BDSM en català per ésser una cultura millor, ni més gran ni més lluent. Però tampoc li fa mal i potser el fet d’escriure en català sobre un tema com aquest fa que tota la “serietat” del BDSM es converteixi en “normalitat” i apropi a algunes persones a experimentar sense falses pors.

A l’infantesa em van educar parlant castellà perquè (com molts catalans) els meus pares no eren d’aquí i tampoc s’estudiava a escola. No vaig començar a parlar català fins als 22 anys. Ara es pràcticament l’única llengua que parlo (excepte amb els pares o germans). A pesar de tot, em continua costant escriure en català doncs el meu cap tendeix a traduir del castellà quan escric i per molt que l’ortografia sigui correcte, la gramàtica em delata. De tota manera, crec que el tema és força interessant i qui em llegeixi tindrà més en compte el fons que la forma. Per què escriure sobre BDSM en català? La resposta continua essent d’allò més senzilla: per que no? No pretenc reivindicar cap llengua ni cap país. Només és un blog sobre un tema universal escrit en una llengua que no és habitual (en aquests temes).

Res mes.

Anuncis

Deixa un comentari

